FAQ
Strona główna FAQ
Na start
Podstawowe pytania początkujących
-
Jak stworzyć shoutbox? Co zrobić z wygenerowanym kodem?
Żeby założyć shoutboxa musisz najpierw założyć konto, a potem przejść nasz prosty kreator. Będziesz miał wybór, czy stworzyć shoutboxa na podstawie naszych klasycznych szablonów, szablonów z obrazkiem czy samemu wybrać wszystkie ustawienia. Będziesz musiał ustalić kilka podstawowych opcji (np. rozmiar) i założyć konto administratora na shoutboxie. Konto administratora upraszcza zarządzanie shoutboxem oraz wprowadzanie wszelkich zmian.
Kod
Na koniec procesu tworzenie shoutboxa zostanie wygenerowany kod, który musi być umieszczony w kodzie HTML Twojej strony www. Możesz przeczytać nasz poradnik, który pokazuje jak umieścić kod na Blogspocie i Wordpressie.
-
Jak stworzyć konto administratora?
Konto administratora tworzy się podczas zakładania shoutboxa. Postaraj się zapamiętać nick i hasło, gdyż konto administratora znacznie ułatwia robienie zmian na shoutboxie. Jeżeli zapomnisz, jakie stworzyłeś konto administratora, możesz zalogować się na tę stronę, przejść do Panelu zarządzania → Użytkownicy i zobaczyć, jakiego administratora stworzyłeś. W panelu możesz też stworzyć kolejne konto administratora.
-
Czy serwis jest darmowy czy płatny?
Obecnie serwis jest darmowy i utrzymuje się z reklam, które emitują shoutboxy. Nie posiadamy obecnie oferty premium (bez reklam).
-
Czy mogę trochę zmienić Wasz szablon?
Nasze szablony można w pełni dostosowywać do swoich potrzeb w ramach stworzonego shoutboxa. Po prostu wybierz szablon, który jest najbardziej zbliżony do pożądanego wyglądu, a potem popraw sam niektóre szczegóły (oczywiście w Panelu zarządzania).
Wygląd
Dopracuj wygląd Twojego shoutboxa
-
Jakie są dostępne style shoutów?
Oferujemy 2 podstawowe style shoutów – Standardowy i Kompaktowy (o wiele bardziej zwarty, ale być może ciut mniej czytelny). Możesz też poeksperymentować z narożnikami (okrągłe lub prostokątne) i kolorami tła shoutów.
-
Co to jest szablon?
Podczas tworzenie shoutboxa możesz skorzystać z gotowego szablonu. Szablon może stać się bazą, na podstawie której dokonasz kolejnych zmian.
-
Jak zmienić rozmiar / kolory / guziki / czcionki / przezroczystość ?
Wszystkie te ustawienia masz dostępne w swoim Panelu zarządzania. Zaloguj się na stronę i wybierz opcję Zarządzania shoutboxem. Nastęnie wybierz interersujące Cię ustawienia z menu po lewej stronie.
-
Czy mogę wyłączyć uśmieszki?
Tak, w opcjach swojego shoutboxa możesz ustalić, czy uśmieszki mają zamieniać się w obrazki czy nie.
-
Jak zmienić powitanie 'Wpisz swoją wiadomość'?
Możesz to zrobić w opcjach swojego shoutboxa - w jego panelu zarządzania.
Ustawienia
Zapoznaj się z dodatkowymi opcjami
-
Co to jest tryb otwarty i prywatny
Shoutbox może być otwarty dla gości lub też wymagać rejestracji przed zapostowaniem jakiekolwiek wiadomości. Domyślnie shoutbox jest otwarty. Możesz to zmienić w Opcjach bezpieczeństwa swojego shoutboxa.
-
Jak używać avatarów?
Avatary pochodzą z WordPressowej platformy (gravatar.com). Użytkownik może tam powiązać swój adres email z obrazkiem - avatarem. Użytkownik, który poda swój e-mail w czasie zakładania konta na shoutboxie - będzie miał swój avatar przy każdym shoucie, który napisze. Administrator może wyłączyć avatary na poziomie całego shoutboxa.
-
Co to są prywatne chaty?
Prywatne chaty to chaty między 2 użytkownikami, które są niewidoczne dla innych. Prywatne chaty dostępne są tylko dla zarejestrowanych użytkowników. Administrator może je wyłączyć na poziomie shoutboxa.
-
Co to jest przyklejony shout?
Przyklejony shout to wiadomość dla użytkowników widoczna ponad shoutami wszystkimi shoutami (przyklejona na sztywno). Admministrator może zapostować taki shout z poziomu Panelu zarządzania - tam też można go potem wyłączyć.
Bezpieczeństwo
Jak sprawić, by Twój shoutbox był bardziej bezpieczny
-
Jak mogę weryfikować użytkowników?
Weryfikacja e-mailem
Możesz wymagać rejestracji przy pomocy e-maila z mailem aktywującym. Jest to całkiem skuteczny środek walki ze spamem, gdyż każdy e-mail może być przypisany tylko do jednego konta w ramach danego shoutboxa.
Administrator aktywuje konta
Jeżeli chcesz mieć pełną kontrolę nad swoim shoutboxem - ta opcja jest dla Ciebie. Wszyscy nowi użytkownicy muszą być przez Ciebie zatwierdzeni, zanim będą mogli postować. Pamiętaj, że sam wtedy musisz monitorować nowe konta i aktywować nowych użytkowników.
-
Jak ukryć treść shoutboxa przed niezalogowanymi użytkownikami?
Możesz to zrobić w Ustawieniach bezpieczeństwa w Panelu zarządzania.
-
Co oznacza blokowanie shoutboxa?
Blokowanie shoutboxa wyłącza możliwość postowania na nim wszystkim użytkownikom.
-
Czy macie jakiś filtr brzydkich wyrazów?
Tak, posiadamy prosty filtr popularnych polskich przekleństw. Pracujemy nad tym, żeby go jeszcze poprawić.
-
Czy mogę zabronić postowania shoutów z linkiem
Tak, możesz wyłączyć całkowicie taką opcję, albo ustalić jaki poziom użytkownika może postować z linkiem (np. tylko moderatorzy i administratorzy).
Użytkownicy i shouty
Zarządzanie użytkownikami i shoutami jest proste!
-
Jak poradzić sobie z nachalnym użytkownikiem / spamerem?
Banowanie użytkownikow
Pierwszym krokiem może być wyłączenie opcji pisania przez gości i zbanowanie konta użytkownikowi. Możesz też tymczasowo wymagać aktywacji konta przez Ciebie, jezeli użytkownik będzie zakładał kolejne konta.
Banowanie IP
Czasami całkiem skutecznym rozwiązaniem może okazać się zbanowanie adresu IP tego użytkownika (w Panelu zarządzania możesz znaleźć adres IP, z jakiego był pisany każdy shout i następnie zbanować ten adres). Niestety, czasami uniemożliwi to dostęp do shoutboxa większej grupie użytkowników, którzy mają akurat takie samo IP, jak uciążliwy użytkownik.
-
Jak stworzyć dodatkowych moderatorów i administratorów?
Użytkownicy specjalni
Możesz stworzyć nowe konta o dowolnym poziomie w Panelu zarządzania shoutboxem.
Promocja użytkowanika
W panelu zarządzania możesz też spromować istniejącego użytkownika do nowej roli (moderatora lub administratora)
Co robi moderator
Rolą moderatora jest dbanie o porządek na shoutboxie. Może on kasować i edytować shouty (z wyjątkiem shoutów administratorów).
-
Jak zedytować lub skasować shout?
Edycja shoutów
Administratorzy i moderatorzy mogą edytować i kasować shouty innych użytkowników.
. -
Gdzie mogę znaleźć historię shoutboxa?
Historia shoutboxa jest dostępna dla wszystkich zalogowanych użytkowników w zakładce Opcje → Historia shoutboxa.
-
Jak zapostować obrazek lub video ?
Po prostu umieść link url obrazka lub video w treści shouta. Postowanie shoutów multimedialnych można wyłączyć na poziomie shoutboxa.
Wszelkie prawa zastrzeżone. © 2016-2020 shoutboxy.pl.